یادداشت ها

چگونه از سرمایه خود بهتر استفاده کنیم
ايجاد يك كسب و كار جديد نيازمند بررسي دقيق بازار و تحليل اقتصادي طرح ميباشد.

نخستين گام براي شروع يك حركت حساب شده در جهت ايجاد يك كسب و كار تازه تهيه يك طرح توجيه اقتصادي و فني مي باشد.وقتي به شهرك هاي صنعتي سري مي زنيم با تعدادي از كسب و كار هايي آشنا مي شويم كه صاحبان آن بی توجه به يك نقشه راه و طرح توجيه اقتصادي مناسب كاري را شروع كرده و در آن به بن بست رسيده اند.طرح توجيه اقتصادي به ما كمك مي كند كه به طور دقيق محاسبات يك كسب و كار جديد را بررسي كنيم.

يك طرح اقتصادي خوب در بر گيرنده هزينه هاي گوناگون از جمله، هزينه هاي خريد زمين، محوطه سازي، ساختمان سازي، تاسيسات، ماشين آلات، هزينه تهيه وسايل نقيله و حمل و نقل، هزينه هاي نصب و راه اندازي، هزينه تهيه دانش فني، هزينه آموزش پرسنل، هزينه توليد آزمايشي، هزينه هاي تهيه طرح، هزينه های قبل از بهره بردای و هزينه های متفرقه، تعيين هزينه های ثابت طرح، تعيين هزينه های سرمايه در گردش، محاسبه هزينه مصرف انرژي، محاسبه هزينه هاي حقوق و دستمزد و پرداخت مزاياي سالانه، محاسبه هزينه های استهلاك، محاسبه هزينه های ثابت و متغيير، تعيين نقطه سر به سر، محاسبه قيمت تمام شده كالا، محاسبه شود و زيان و درپایان مهم ترين قسمت يعني تعيين "مدت بازگشت سرمایه"

در محاسبات توجيه اقتصادی اگر طرح با بازگشت چهار الي شش سال مواجه شود طرح از نظر تعريف كارشناسی در رده قابل قبول قرار دارد. ولی در اين طرح هايی وجود دارد كه بازگشت سرمايه آنها بين دو الي دوسال و نيم بوده كه اين طرح ها در رده عالي قرار دارند. البته اگر در محاسبات ، طرح با بازگشت سرمايه زير يكسال مواجه شود از نظر كارشناسان اين طرح ها معمولا غير واقعي بوده پس رد است و يا جزو  طرح هايي مي باشد كه بسيار خاص و ارزش افزوده فوق العاده را شامل مي شود اين گونه طرح ها معمولا زير نظر دولت بوده و در اختيار دولت ها مي باشد و ورود افراد معمولي در آنها كمتر ديده شده است.


خريد دستگاه های چيني بايد ها و نبايدها
تهيه ماشين آلات چيني معمولا از جستجو در سايت هاي اينترنتي شروع می شود. وقتي دنبال يك دستگاه در سايت هاي اينترنتي مي گرديم ابتدا سايت هاي كشور چين پشت سر هم ظاهر  مي شوند.
شركت هايي كه بيشتر دلال و كلاهبردار هستند تا واقعا در يك رشته فروشنده دستگاه باشند. 
خيلي از اين شركت ها معمولا در نخستین تماس قيمت را اعلام كرده و منتظر بازخوردمشتري مي مانند و با آن که اين روش فروش ویژگی شركت هاي چيني است ،بازهم آماده اند تا تخفيف هاي ویژه به خریدار دهند تا جايي كه قيمت فروش در مواقعي  يك دهم قيمت نخست می باشد. 
ظاهر آرام فروشندگان و بازاريابان چينی ،اين امكان را از ذهن ما دور می كنند كه ما در حال فرو رفتن در يك باتلاق هستيم!
پس از گام های نخست اکنون نياز است جهت بررسی بيشتر ماشين آلات در كشور چين مورد بررسي و بازديد قرار گيرد.
يك سفر كاری توسط مشتری برنامه ريزي می شود و مشتری در كشور چين دستگاه را در حال كار می بيند و اقدام به تاييد و خريد می كند .
اکنون  ماشين آلات خريداری شده آماده نصب و راه اندازي و توليد آزمايشي صورت مي گيرد.
وقتي محصول آزمايشی توليد شد برنامه ريزی های فروش انجام مي شود ولي توليد محصول در درازمدت با مشكل مواجه مي شود اکنون مشكل كجاست؟ چرا برنامه ريزی ها با شكست برخورد كرده است؟ و اصولا چرا  ايران به گورستان ماشين آلات چينی شده است؟ 
چرا ما با اين كه همه اين ها را ميد انيم باز هم اشتباه می كنيم؟
چرا كشور های اروپايی و ايالات متحده آمريكا ،دستگاه های چينی را خریداری وبه کار نمی گیرند؟
ريشه ی همه ی اين مسايل را در موارد زير مي توان يافت:
1_كيفيت ،طراحی و مهندسی ماشين آلات چينی بسيار مبتدی است.
2- رعايت استاندارد ها در ساخت ماشين آلات در حد بسيار ضعيف بوده و مدارك ارايه شده نيز به صورت تقلبی خريداري مي شود به گونه اي كه هر استانداردی با هزينه حدود هشت صد دلار توسط سازنده قابل تهيه ،بدون رعايت و مستندات می باشد.
3- مواد اوليه استفاده شده در ساخت ماشين آلات چينی معمولا از فولاد های آلياژی نبوده و از جنس آهني استفاده ميشود و استنلس استيل هاي ساخته شده نيز مرغوبيت ندارد
4- در دستگاه هاي چيني بيشتر سازنده به ظاهر اهميت مي دهد تا به اصل دستگاه و اصول فني آن
5- به علت عمر پايين شركت های چينی وکم تجربگی آن ها،  دستگاه های ساخته شده دارای ايراداتی در كاركرد می باشند .چراكه تجربه كافي در به كار گيری ماشين ها ندارند.
6- دستگاه های چينی بيشتر از دستگاه های دیگر کشورها كارگر بر هستند!
7- معمولا در اين ماشين آلات ،از لوازم يدكی نامرغوب استفاده می شود.
8- ساختار ، اسكلت و بدنه دستگاه به خاطر استفاده كمتر مواد اوليه ،ضعيف می باشد و آسيب پذير هستند.
9- به علت طراحی نا مناسب ،اين موضوع زياد به وجود مي آيد كه اپراتور مجبور است جهت رفع عيب و يا رد كردن قطعه ی گير كرده در دستگاه ،دست خود را وارد دستگاه در حال كار كند چنان كه اين موضوع در ايران زياد به وجود می آيد كه اندام های بدن اپراتور مورد آسيب و گاهی باقطع اندام ها روبه رو می شوند .
10- سرعت توليد دستگاه ،نسبت به موارد اعلامی از سوی فروشنده كاملا متفاوت است و ظرفيت واقعی پايين تر از واقيعت كار كرد ماشين است.
12- نصب ، راه اندازی ، آموزش ، سرويس و نگهداری و خدمات پس از فروش در اين گونه خريدها بسيار ضعيف است. تا جايي كه خريدار براي دريافت ساده ترين خدمات كارشناسی می بايد بيش از ده ميليون تومان هزينه كند.
جالب است كه با اين همه اشتباهات ، خريداران دستگاه چينی ، باز هم خريدار مايل است قيمت دستگاه را پايين تر از مبلغ خريداری محاسبه نماييد و به دوستان اعلام كند.
 اين در حالی است كه بیشتر شنيده مي شود كه هزينه هاي حمل تا بندر ايران ، ماليات ، گمرك ، حمل از گمرك تا محل كارخانه ، نصب و را اندازي ، آموزش پرسنل و غيره در عدد اعلامی توسط خريدار ،دیده ومحاسبه نمی شود .چراكه امروز ديگر يك مدير نمی تواند بگوييد كه اشتباه كرده است!!!
اميدوارم خود باوری و خريد محصول با كيفيت داخلی و فرهنگ ايرانی بودن و افتخار به ايران،در بين همه ی ما بالا برود.

ایران در قرقیزستان کارخانه تجهیزات پزشکی می سازد
نمایندگان یک شرکت ایرانی پیشنهاد ساخت کارخانه تجهیزات پزشکی در قرقیزستان با قابلیت رقابت با محصولات چینی و روسی و همچنین امکان صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورسیا را به مقامات دولتی این کشور ارائه کردند. صراط: نمایندگان یک شرکت ایرانی پیشنهاد ساخت کارخانه تجهیزات پزشکی در قرقیزستان با قابلیت رقابت با محصولات چینی و روسی و همچنین امکان صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورسیا را به مقامات دولتی این کشور ارائه کردند. 
به گزارش فارس، هئیت بازرگانی ایرانی تولیدکننده تجهیزات پزشکی در قالب سفر کاری خود به قرقیزستان و در دیدار با وزیر بهداشت این کشور، پیشنهاد ساخت کارخانه تجهیزات پزشکی با سرمایه داخلی و با تعهد تأمین وام برای خرید ماشین‌آلات و دیگر ابزارهای ساخت، آموزش پرسنل و نگهداری و پشتیبانی از کارخانه را مطرح کرده که مورد استقبال مقامات قرقیزستان واقع شده است. 
«محمد جعفر حسینی شیرازی» مدیرعامل شرکت «نیامش» ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، با اشاره به شرایط ساخت کارخانه تجهزات پزشکی برای قرقیزستان خاطرنشان کرد: باید در این پروژه سرمایه‌گذاران داخلی قرقیز شرکت کنند و این شرکت به نوبه خود از صفر تا صد کارهای مربوط به ساخت و راه‌اندازی کارخانه‌ها را بر عهده می‌گیرد. 
همچنین، وی بر به عهده گرفتن مارکتینگ و تبلیغات محصولات این کارخانه‌ها در قرقیزستان و سایر کشورهای منطقه توسط این شرکت نیز تأکید کرد 
حسینی شیرازی گفت: این شرکت رأسا اقدام به سرمایه‌گذاری در این پروژه نمی‌کند اما برای خرید ماشین‌آلات و تجهیزات به دریافت وام از سیستم بانکی کمک خواهد کرد 
وی ادامه داد: صاحب کارخانه یک شهروند سرمایه‌گذار قرقیزستانی خواهد بود و این شرکت در زمینه فنی کمک می‌کند. ضمن آنکه، قرارداد ارائه کمک‌هایی در زمینه آموزش و نگهداری کارخانه و ماشین‌آلات و فن‌آوری‌های ایرانی برای 10 یا 20 سال آینده نیز در دست تهیه است تا به امضای طرفین برسد. 
این کارشناس تولید محصولات پزشکی در ادامه عنوان کرد: شاید در حال حاضر محصولات قرقیزستانی ظرفیت رقابت نداشته باشند اما با راه‌اندازی کارخانه‌ مذکور فرصت خوبی برای اقتصاد این کشور برای حضور در بازار صنایع پزشکی فراهم می‌گردد. علاوه بر این نیاز قرقیزستان به محصولات پزشکی یکبار مصرف به طور کامل برطرف شده و واردات اینگونه محصولات متوقف می‌شود 
وی با اشاره به حضور شرکت‌های چینی و روسی در بازار محصولات پزشکی ایران اظهار داشت: البته، ما برنامه رقابت با شرکت‌های چینی و روسی را داریم. از لحاظ قیمت و کیفیت این کارخانه‌ها امتیازات خوبی خواهند داشت و به خصوص در مقایسه با ماشین‌آلات و کالاهای چینی این محصولات کاملا برتری دارند. 
حسینی شیرازی گفت: مهمترین نکته در زمینه طراحی ساخت کارخانه تولید محصولات پزشکی ایرانی با سرمایه قرقیزستان در این کشور که فرصت توسعه صنایع قرقیز را فراهم می‌کند این است که باید دولت این کشور از این فرصت استفاده کند و این شرکت نیز باید تمام بخش‌های مربوط به آموزش پرسنل، تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات و غیره را به عهده گیرد 
در حال حاضر، پیشنهاد بازرگان ایرانی توسط مقامات دولتی قرقیزستان در دست بررسی قرار دارد، اما می‌توان گفت که در مرحله اول این پیشنهاد با استقبال گرم سرمایه‌گذاران در این کشور روبه‌رو شده است زیرا قرقیزستان نیازمند توسعه صنایع است و علاوه بر این به این‌گونه محصولات نیاز دارد

دانستن
انجام كارهاي بزرگ نيازمند دانستن و يادگيري است. علم تجهيزات پزشكي هر روز با سرعت زياد در حال پيشرفت است و آگاهي از آخرين دستاورد ها در اين زمينه نيازمند سفر ، بازديد و مذاكرات رو در روميباشد.
پس ميبايد دانشجو تر از ديروز بود چراكه بي شك اگر هر چه بدانيم باز نيازمند دانايي هستيم
اگر ميخواهيد آخرين تكنولوژي تجهيزات پزشكي را در كارخانه خود داشته باشيد ما در كنار شما هستيم

تعریف کلین روم یا اتاق تمیز
اتاق تمیز یک فضای محافظت شده در مقابل انواع آلودگی ها است، که محصولات و یا خدمات حساس به آلودگی در آن تولید و انجام می شوند که در صنایع داروسازی، پزشکی ( مانند اتاق های جراحی)، تولید مواد غذایی، میکروالکترونیک و مانند آن کاربرد دارد.
برای کلین روم، استانداردهای مختلفی تعریف شده است که میزان آلودگی ها را در یک فضا می سنجد.
استاندارد "ایزو 14664 "یکی از استانداردهای اتاق تمیز است. در این استاندارد تعداد ذرات کمتر از نیم میکرون در یک فوت مکعب اندازه گرفته می شود. برای آن که مقیاسی برای ذرات نیم میکرون داشته باشید، باید گفت که ضخامت موی یک انسان معمولا بین 75 تا 100 میکرون است.با این حال دربرخی از صنایع استانداردها، ذرات کمتر از نیم میکرون را مد نظر دارند.
برای طراحی وساخت اتاق تمیز،  روش های ویژه ای رابه کارمی گیرند.مانند آنکه رنگ ویژه ای برای کف، دیوارها و پنجره ها استفاده می شود و یا جریان هوا  باید بیشتر از حد معمول باشد. با این حال ساخت، به تنهایی کافی نیست و باید از آن به درستی نگه داری شود .مثلا فیلترهای هوای موجود به موقع تعویض شود و یا کاربران، در این باره آموزش های لازم را ببینند.
منابع آلودگی
آلودگی ها در یک فضای بسته سرچشمه های گوناگونی دارند، دیوارها، کف و سقف، رنگ و پوشش، مواد ساختمانی، تهویه مطبوع، دودها و بخارها از همگی سرچشمه های آلودگی از سوی ساختمان هستند. چیزهایی چون عطر، خوشبوکننده ها، پوشش کارکنان، موی انسان از آلوده کن هایی هستند که باانسانها  به وجود می آیند. به جز اینها، نم هوا، و شستشو ی نامناسب، آلودگی هایی چون ذرات دارو یا سیلیکون که در هنگام تولید ایجاد می شوند را نیز باید به فهرست آلوده کننده ها افزود.
راه های تمیز نگه داشتن اتاق تمیز
جریان هوا در اتاق بسته با استاندارد و میزان نیاز برای تمیزی،به شکل های گوناگونی طراحی می شود. به جزاین لازم است تا جریان هوای ورودی از فیلتر رد شود. جریان هوای داخلی نیز همیشه ازداخل فیلترهای ویژه چون فیلترهای"هپا "و یا "اولپا" رد می شوند تا آلودگی هایی که در خود اتاق  تولید شده اند رابگیرد. گاه لازم است تا از فیلترهای شیمیایی و کربن فعال برای جذب آلودگی های گازی چون بخار و دود مواد سمی استفاده کرد.
شستشو یاتاق از ضروریات آن است. ولی در هنگام شستشو باید به پرسش هایی چون،چه چیزهایی بایدتمیز شوند؟ از چه مواد و ابزاری برای تمیز کردن استفاده شود ؟که خود آلودگی ایجاد نکند و چه وقتهایی و هر چند وقت یکبار تمیز شود ؟باید پاسخ گفت.
کنترل افرادی که به اتاق رفت و آمد می کنند نیز ضروری است. کنترل عادت های رفتاری کارمندان و پوشش آنان، استفاده نکردن از روغن و کرم، یا عطر، از جمله کارهایی است که باید انجام شود. حتی میزان رفت و آمد و سرعت حرکت در تولید آلودگی اهمیت دارد.برای فهم این موضوع بدنیست بدانیدکه ایستادن ویانشستن حدود 100 هزار ذره کمتر از 3 دهم میکرون تولید می کند. راه رفتن باسرعت کمتر از 2 کیلومتر در ساعت 5 میلیون و راه رفتن با سرعت حدود 4 کیلومتر 10 میلیون ذره تولید می کند.
ارزش تهویه مطبوع
دمای مناسب و رطوبت مناسب برای استفاده کنندگان از یک اتاق تمیز به مانند دیگر انسان ها با اهمیت است. با این حال سیستم تهویه مطبوع( اگزاست فن( و محیط هایی چون بیمارستان ها و یا اتاق های سرور  اهمیت دو چندان دارد. در این گونه جاها به جز انسان ها، ابزار و فرآیندها نیز به رطوبت و جریان هوا حساس هستند. برای مثال اتاق تمیز معمولا با فشار مثبت طراحی می شود و تعویض هوای آن در  کلاس 10 گاه بیش از 600 بار در ساعت  می رسد. علاوه بر این که لازم است سیستم تهویه مطبوع به گونه ای طراحی شود تا علاوه بر جریان یافتن هوای تازه از بیرون، آلودگی ها از آن حذف شود. برای این منظور معمولا به جز استفاده از وسایل سرمایشی و گرمایشی چون چیلرهای تراکمی و یا بویلرها، از "هواساز هایژنیک مجهز به سیستم سرمایش ، گرمایش "که علاوه بر رطوبت و دمای مورد نیاز به هوا، آن را از فیلترهای مختلف رد می کند ،استفاده شود.

 طراحی و ساخت اتاق تمیز
ساختمان اتاق تمیز معمولا در دو مرحله اجرا می شود:
1- مرحله ساخت
در مرحله ساخت دیواره ها و سقف ها نصب می گردند و پنجره ها وچهارچوب درب ها و درجای خود قرار می گیرند و سوراخ هایی برای نصب چراغ ها و جای فیلترباکس ها ،جای قرارگیری دریچه های هوا و غیره تعبیه می گردد.
2- مرحله تمیزکاری
مرحله تمیزکاری، پس از مرحله نصب همه ی قطعات، ادوات برقی، مکانیکال، کف سازی اجرا می گردد. در این مرحله کلیه درب ها در جای خود قرار می گیرند، کروها و گوشه ها نصب می گردند، درزها سیلیکون کاری شده، در نهایت فیلم محافظ رویه پانل ها برداشته شده و  کار آماده تحویل می شود.
نکته مهمی که در این باره وجود دارد این است که اتاق تمیز یا کلین روم یک محیط استریل نیست. آلودگی هیچگاه صفر نمی شود بلکه باید از میزان مشخصی کمتر باشد.
شرکت "نیامش " تاکنون طراحی و ساخت کلین روم های گوناگونی را برعهده داشته است .ما همیشه در کنار شما هستیم.

اولین همایش و نمایشگاه کارگزاران تجاری برگزار شد
هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و اولین نمایشگاه کارگزاران تجاری (broker expo)  که در تاریخ   25 الی 28 آذر ماه 95، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد.
از اهداف اصلی این نمایشگاه میتوان هم راستا کردن ارتباطات بین‌المللی، تقاضای فناوری، عرضه پژوهش و فناوری، کارگزاران و سرمایه‌گذاران حوزه پژوهش و فناوری را نام برد. در ایام برگزاری نمایشگاه، بیش از 77 میلیارد تومان قرارداد فروش محصولات فناورانه و انتقال دانش و فناوری بین دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان بخش خصوصی به امضا رسید.
همایش کارگزاران تجاری با حضور حجت السلام پورمحمدی وزیر محترم دادگستری ،  دکتر علی اصغر توفیق مشاور محترم وزیر صنعت معدن و تجارت، دکتر طهماسب مظاهری رئیس سابق بانک مرکزی، دکتر سلطانی مدیر عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، وحید احمدی معاونت فناوری وزارت علوم ، مظلومی دبیر کمیسیون بیمه ،  حسین آبادی رییس کانون وکلای رسمی دادگستری مرکز و اساتید دانشگاهی و فعالین عرصه کارگزاری تجاری برگزار شد .
هدف از برگزاری این همایش معرفی و تبیین اهمیت کارگزاری تجاری در عرصه تجارت داخلی و بین المللی و تقدیر از کارگزاران برتر در شاخه های مختلف بوده است .
در پایان از کارگزاران برگزیده در پانزده رشته کارگزاری تقدیر بعمل آمد این همایش و نمایشگاه به همت گروه سرمایه گزاری سالم شد
در این رویداد شرکت نیامش بعنوان کارگزار فعال حوزه دانش فنی و انتقال فنی مورد تقدیر قرار گرفت

سفر به قزاقستان
جمهوری قزاقستان یکی از کشورهای آسیای مرکزی و بزرگترین سرزمین محصور در خشکی جهان است که از نظر وسعت نهمین کشور بزرگ دنیا به شمار می رود در حالی که اغلب خاک این سرزمین وسیع را زمین‌های استپی و نیمه بیابانی پر کرده است. پایتخت قزاقستان شهر آستانه است. قبل از آستانه، آلماتا یا آلماتی پایتخت قزاقستان بود اما در سال ۱۹۹۸ به دستور رئیس جمهور، پایتخت به شهر آستانه منتقل شد. امروزه آلماتا را «پایتخت دوم» قزاقستان می‏‌خوانند.
تاریخچه این کشور به ميليون ها سال پيش و انسان هاي اوليه بر می گردد به طوری که يكي از قديمي ترين زيستگاه هاي بشر در منطقه تامگالا (آلماتی) پيدا شده و در فهرست سازمان فرهنگی يونسكو نیز به ثبت جهانی رسيده است.
پس از پیوستن قزاقستان به روسیه، که حدود 150 سال طول کشید، وضعیت اقتصادی و سیاسی دشواري در اين كشور به وجود آمد و پس از انقلاب سال 1917 حكومت قزاقستان به صورت كمونيستي اداره شد.
در سال 1991 جمهوری سوسیالیستی قزاقستان تبدیل به جمهوری قزاقستان شد و دولت استقلال این جمهوری را اعلام كرد و در سال 1992 به عضويت سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری اروپا و اكو در آمد. 
اطلاعات پايه
جمعيت: 18 ميليون نفر
 مذهب: اسلام، مسيحيت
 درآمد سرانه (دلار):   13000 
نرخ رشد: 7.5%
نرخ تورم: 7.4%
میزان صادرات به ایران: 230 میلیون دلار
میزان واردات از ایران: 256 میلیون دلار
مهم ترين اقلام صادراتي به ايران: آهن، استيل، سوختهاي معدني، غله
مهم ترين اقلام وارداتي از ايران: شيشه، ظروف شيشه اي، انواع پسته خندان، ميوه
شركاي عمده تجاري: ايتاليا، روسيه، فرانسه، چين، آلمان، اوكراين
مهم ترين منابع طبيعي: نفت و گاز، ذغال سنگ، سنگ آهن، منگنز، كروم، سرب، روي، مس
مهمترين محصولات كشاورزي: غلات(گندم)، پنبه، دام زنده
مهم ترين صنايع: تراكتور و ماشين آلات كشاورزي، موتورهاي الكتريكي، مصالح ساختماني
در حال حاضر چهارصد شركت ثبت شده ايراني در قزاقستان وجود دارد كه از این تعداد یکصد و سی شركت فعال هستند
ايراني ها در این کشور بيش از يكصد ميليون دلار سرمايه گزاري كرده اند
از مسایل مورد توجه ایرانیان در تجارت با قزاقستان رفع مشکلات روادید می باشد چرا که قزاقستان با ٥٤ كشور جهان قانون لغو ويزا دارد که اميد است بزودي مشكلات رواديد حل شود از دیگر نیاز های تجاری با این کشور می توان به توجه به تعرفه های گمرکی در صادرات محصول به قزاقستان و مشکلات انتقال ارز اشاره نمود
اولویت‌های سرمایه‌گذاری
مطابق به قانون سرمایه‌گذاری قزاقستان، یک سرمایه‌گذار می‌تواند از‌ معافیت از حقوق گمرگی برای واردات تجهیزات، قطعات یدکی مورد نیاز برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری و اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌ها، بر‌اساس فهرست تأیید شده توسط دولت جمهوری قزاقستان در مورخ ۸ می ‌۲۰۰۳ به شماره‌ی ۴۳۶‌ برخوردار باشد.
کمک‌های دولتی
کمک‌های دولتی شامل‌ زمین ساختمان، ماشین‌آلات و تجهیزات، تجهیزات کمپیوتری، اندازه‌گیری‌ها و د‌ستگاه‌های کنترول و تجهیزات، وسایل نقلیه، به استثنای موتر‌سواری سبک، تجهیزات صنعتی و خانگی است. سرمایه‌گذاران برای دریافت کمک‌های دولتی، باید به کمیته‌ی سرمایه‌گذاری وزارت صنعت و فن ‌آوری‌های جدید جمهوری قزاقستان مراجعه کرده و قرارداد امضا نمایند. پروژه‌های سرمایه‌گذاری برای قرار گرفتن در لیست پروژه‌های سرمایه‌گذاری استراتژیک، باید به تولید محصولات با ‌ارزش افزوده‌ی بالا بپردازند، جزو فعالیت‌های پیشرو باشند یا یکی از مسایل زیر را حل کنند:
۱. پروژه‌های سرمایه‌گذاری باید به تولید کالاهای موجود در لیستی از فعالیت‌ها برای تولید محصولات با تکنولوژی بالا بپردازند. کالاها باید مطابق با لیست شماره ۷۹۹ مورخ ۱۸ جون ۲۰۱۲ که تصویب شده‌ی دولت جمهوری قزاقستان می‌باشد، باشند.
۲. میزان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های سرمایه‌گذاری مطابق با سال مالی قانون بودجه‌ی قزاقستان نباید ۵ ملیون بار کمتر از صورت حساب ماهانه‌ باشد.
با توجه به قوانین مالیاتی، سرمایه‌گذار می‌تواند از مزایای مالیاتی زیر برخوردار شود:
– هزینه‌ی طراحی مجموعه یا هزینه‌های بیش‌تر برای نوسازی و بازسازی ممکن است تا سه سال‌ کسر شود.
– اخذ مزایای مالیاتی به قرارداد نیاز ندارد.
در حال حاضر دكتر ايران پناه رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي در قزاقستان بوده و مهندس امیر عابدی ریاست شورای مشترک ایران و قزاقستان را بر عهده دارد

روحانی در فرودگاه مهرآباد تشریح کرد
دستاوردهای اقتصادی و سیاسی سفر منطقه‌ای
در دیدار با مقامات عالی رتبه سه کشور پیرامون تسهیل در صدور ویزا برای رفت وآمد راحت‌تر تجار و سرمایه‌گذاران و مردم و نیز لغو روادید و توسعه روابط بانکی گفت‌و‌گو کردیم 15 سند همکاری در سفر رئیس جمهوری به ارمنستان،قزاقستان و قرقیزستان امضا شد
امضای 10 سند همکاری در سفر  روحانی به «بیشکک» و «آستانه»
سفر منطقه‌ای رئیس جمهوری به سه کشور ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان به پایان رسید
نیم نگاه
محورهای اسناد همکاری ایران با قزاقستان و قرقیزستان
ایران و جمهوری قزاقستان و قرقیزستان برای توسعه مناسبات خود، هر یک ٥ یادداشت تفاهم و موافقتنامه همکاری امضا کردند. موافقتنامه قرنطینه دامی، موافقتنامه همکاری در زمینه کشتیرانی در دریای خزر، یادداشت تفاهم تسهیل سفرهای گردشگری متقابل، یادداشت تفاهم میان بانک مرکزی ایران و بانک ملی قزاقستان جهت حل و فصل تجارت دوجانبه و یادداشت تفاهم همکاری در زمینه کار و تأمین اجتماعی پنج سند همکاری بود که در حضور رؤسای جمهور دو کشور  امضا شد.
یادداشت تفاهم همکاری بین کمیته دولتی ارتباطات و فن آوری‌های اطلاعات جمهوری قرقیزستان و وزارت ارتباطات ایران، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه جلوگیری و مبارزه با تولید، قاچاق و مصرف غیر قانونی مواد مخدر، یادداشت تفاهم همکاری‌های مشترک در حوزه‌های بهداشتی، پزشکی، دارو و تجهیزات پزشکی و یادداشت تفاهم همکاری در حوزه اجتماعی و کار پنج سند همکاری بود که میان  ایران و قرقیزستان امضا  شد.
رئیس جمهوری در سفر منطقه‌ای خود به سه کشور آسیایی، پس از ارمنستان، پنجشنبه گذشته به آستانه، پایتخت قزاقستان سفر کرد و روز گذشته نیز در بیشکک، پایتخت قرقیزستان، با مقام‌های این کشور برای گسترش مبادلات اقتصادی و سیاسی، بحث و تبادل نظر کرد. مذاکرات و برنامه‌های روحانی در بیشکک، پایان این سفر منطقه‌ای و فشرده بود، سفری که دست‌کم با امضای 15 سند و یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و این کشورها، به پایان رسید. این اسناد، غیر از تفاهم‌ها و اسنادی است که میان بخش خصوصی ایران و کشورهای سه گانه امضا شد.
آن طور که روحانی پیش از سفر در فرودگاه مهرآباد اعلام کرد، دستیابی به روابط اقتصادی گسترده‌تر با تعرفه‌های ترجیحی و تجارت آزاد با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی «اوراسیا»، اصلی‌ترین هدف این سفر بوده است. علاوه بر این، تقویت همکاری‌های بخش خصوصی ایران و این سه کشور، ارائه خدمات فنی مهندسی از سوی شرکت‌های ایرانی و تسهیل مبادلات بانکی، از دیگر اهدافی بود که در مذاکرات هیأت‌های عالی رتبه ایران و این کشورها، بر آنها توافق شد.
حمایت نظربایف  و روحانی از برقراری پرواز مستقیم  تهران- آستانه
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در مذاکرات هیأت‌های عالی رتبه ایران و قزاقستان، گفت: آخرین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در تهران توانسته قدم‌های مثبت بزرگی در راستای توسعه و تقویت مناسبات فی ما بین بردارد و این مسیر باید با تسهیلات در حوزه مناسبات تجاری، همکاری‌های بانکی و صدور روادید ادامه یابد. رئیس جمهوری با اشاره به علاقه‌مندی شرکت‌های بخش خصوصی ایران برای حضور در زمینه‌های مختلف انرژی، کشاورزی، راه‌سازی و خدمات فنی- مهندسی در قزاقستان، ارائه ویزاهای جمعی در اولین گام برای گردشگران و بزودی برای تجار را کمک بسیار بزرگی به تحرک در روابط دو کشور عنوان کرد. روحانی همچنین اظهار کرد: دو کشور توافق کردند که بزودی و در جلسه‌ای مشترک با حضور مسئولان بانک‌های مرکزی دو کشور، دور جدیدی از روابط بانکی دو کشور، از جمله افتتاح سریع‌تر شعب و آغاز مبادلات گسترده بانکی آغاز شود. رئیس جمهوری قزاقستان نیز در این نشست، ایران را مهم‌ترین کشور دوست برای قزاقستان در جهان اسلام برشمرد. «نورسلطان نظربایف» با اشاره به اجرای اسناد و موافقتنامه‌های امضا شده از سوی مسئولان دو کشور، خاطرنشان کرد: قزاقستان از فعالیت و همکاری بخش خصوصی دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، کشاورزی، نفت و گاز و معدن استقبال و حمایت می‌کند و در این زمینه مصمم است. وی همچنین از حمایت خود برای راه‌اندازی پرواز مستقیم تهران- آستانه برای توسعه مناسبات گردشگری خبر داد.
رئیس جمهوری کشورمان نیز  پس از امضای پنج سند همکاری میان مقام‌های ارشد دو کشور، تقویت خطوط ریلی و جاده‌ای و برقراری پروازهای مستقیم میان دو کشور را راهی برای توسعه ظرفیت‌های ترانزیتی دو کشور برشمرد و گفت: در آینده بین آستانه و تهران نیز پرواز مستقیم برقرار خواهد شد و همچنین روابط کشتیرانی در دریای خزر بین بنادر قزاقستان و ایران در جریان است که این روابط می‌تواند به توسعه اقتصادی دو کشور منجر شده و همچنین برای کل منطقه بسیار مفید باشد.

طراحی محصول
طراحی صنعتی (Industrial Design) دارای زیر مجموعه هایی همچون طراحی محصول بوده که از اهمیت فوق العاده ای در ارائه محصول و جذب بازار مصرف در جهان میباشد در واقع  طراحی محصول علم طراحی ایجاد و شکل دهی محصول خاصی بوده که تمام یا بخشی از توقعات مشتری را بر آورده نمایید.
در ایجاد یک شکل مناسب برای یک محصول طراح در صورتیکه به مسائل زیر توجه نمایید می توان گفت طراحی محصول با موفقیت انجام پذیرفته است.
1 – شناخت و آشنایی کامل به فرآیند های تولید قطعات صنعتی و روش های نوین تولید 
2 – آشنای با علم استاتیک – دینامیک – مقاومت مصالح در جهت ارتقاء کیفیت محصول
3 – آشنایی به علم ارگونومی - رنگ – بافت – صدا و شکل ظاهری محصول
4 – رعایت نکات ایمنی و اطمینان در مصرف محصول
5 – رعایت استاندارد های ملی و جهانی در ساخت و تولید محصول 
6 – توجه به علوم زیست محیطی و روش های بازیافت محصول
7 – کارکرد مناسب محصول متناسب با نیاز مشتری
8 – الهام از طبیعت و مظاهر طبیعی در ابداع شکل محصول
9 – زیبایی ظاهری و جلب رضایت مشتری در انتخاب 
10 – رفع توقعات مشتری از خرید محصول
11 – صرفه اقتصادی با استفاده از مواد و روش های تولید متناسب با نوع محصول
12 – توجه به شکل نهایی بسته بندی محصول در جهت رعایت یک بسته مناسب جهت همان محصول
بيشترتوليد كنندگان کالا در آمریکا و اروپا کلیه و یا بخش زیادی از موضوعات بالا را در طراحی های خود لحاظ می کنند و این در حالی است که در ایران بدلیل عدم ارتباط صحیح بخش دانشگاه با صنعت این زنجیره برقرار نیست چراکه صنعتگر به مقوله طراحی صنعتی به دیده یک واحد هزینه بر نگاه می کند و کارشناسان دانشگاهی نیز فکر می کنند در اولین قدمها می توانند درآمد خوبی از این رشته بدست آورند. 
البته به موضوعاتی از قبیل عدم اجرای سیستم کپی رایت و روش نادرست تربیت دانشجوبان، توقعات بالا در دانشگاه و  به روز نبودن اطلاعات تعدادی ازاستادان این رشته می توان اشاره نمود.
طراحي صنعتي و بخصوص علم طراحی محصول در كشور به عنوان حلقه مفقوده در زنجيره صنايع كشور است كه اميد است با همدلي و ايجاد ارتباط با مديران صنايع و صاحبان صنعت اين ارتباط و حلقه به صورت گسترده تشكيل شود؛ چرا كه اين امر بنوبه خود حركتي را در طرحی محصول در ایران امروز پدید خواهد آورد تا ضمن رفع نیاز صنعت های صنعتی اسبابی جهت اشتغال فرق التحصیلان این رشته ها را فراهم سازد.
عراق، افغانستان، امارات، تركمنستان، ارمنستان و ازبكستان بازارهاي هدف صادراتي ایران هستند. که با کمی توجه به طراحی محصول درستیابی به این بازار ها در آینده نزدیک دور از انتظار نیست.
جنگ جهانی اول باعث افزایش توانایی تولید صنعتی در امریکا پس از سال 1918 گردید و امریکا به غول مصرفی تبدیل شده بود.
با رشد تولید انبوه بر مبنای سرمایه گذاری های عظیم صنعتی، تلاشی مداوم به منظور یافتن راهی برای کاهش هزینه ها و افزایش فروش محصولات در این کشور انجام شد.
استاندارد کردن و بهینه سازی، روشهای تولیدی را بهبود بخشیده و استفاده از مواد جدید تا اندازه زیادی هزینه محصول تمام شده را کاهش می داد، حال آنکه توجه به شکل ظاهری و زیبایی محصول به همان اندازه عاملی مهم در افزایش فروش به شمار می رفت. چرا که همراه با رشد تبلیغات، بیشتر مشتریان به شکل محصول نیز توجه می کردند. 
تلاش ما در جهت رشد این بخش از کار می تواند به بهره وری بالا در ارایه محصول و بازار یابی بهتر کمک کند.

طراحي و ساخت كلين روم
طراحي و ساخت كلين روم پزشكي يكي از فعايتهاي شركت نيامش مي باشد.
طراحي فضاي داخلي يك كلين روم از اهميت بالايي برخوردار است . حال آنكه شايد ساخت كلين روم هاي مختلف هستيم كه بدون توجه به اصول اوليه ساخته شده اند. 
بايد توجه نمود كه كار طراحي و اجراي يك كلين روم از اهميت زيادي برخوردار است . هر چند كه موضوع طراحي فضاي كلين روم كمتر مورد توجه كارفرما است اما اين بخش از اهميت فوق العاده برخوردار است.
مواردي كه طراحي كلين روم مدنظر يك طراح است عبارتند از:
رعايت اصول استانداردي طراحي و اجرا
كلاس محصول توليدي
نوع محصول توليدي
فرآيند توليد محصول
توجه به عناصر مختلف جهت ساخت كلين روم
بررسي محل دقيق ورود و خروج هوا
تعيين مسيرهاي جريان هوا
تعيين آلودگي مختلف در فرايند توليد
تعيين جريان حركت مواد اوليه 
تعيين جريان حركت مواد اوليه تا محصول
توجه به جريان حركت انساني
توجه به كم كردن فرايند حركتي محصول و انسان
بررسي تعداد ورود و خروج پرسنل
بهره وري بالا در بكار گيري فضا متناسب با توليد
بررسي نو كافي و مناسب در محيط 
تعيين محل دقيق قرارگيري انشعابات باد ،آب ،برق ،بخار وغيره 
شرايط زيست محيطي محصول
كنترل آلوگي صوتي
كنترل آلودگي هاي دستگاهي
كنترل ميزان دفعات باز و بسته شدن دربها در هر ساعت
تعيين ميزان دقيق شستشوي هوا
بررسي ميزان فشار مثبت مورد نياز 
اطمينان در كنترل پارتيكل محيطي
استفاده مناسب از پس باكس ، ايرلاكر و غيره
رعايت اصول ايمني و اضطرار
رعايت اصول بهداشت محيط كار
رعايت اصول و قوانين منطقه اي 

نمايشگاه تجهيزات پزشكي كشور آذربايجان در شهر باكو از تاريخ ٢٩ الي ٣١ شهريورماه برگزار شد
كشور آذربايجان بعنوان يكي از كشورهاي مهم آسيايه ميانه امسال برگزار كننده دو نمايشگاه هم زمان در فضاي نمايشگاهي شهر باكو بود نمايشگاه "ايران پروژه " و نمايشگاه تجهيزات پزشكي باكو در فضاي نمايشگاهي زيبا خودنمايي ميكرد
اين دو نمايشگاه در كنار هم پذيراي بازرگاناني از كشور هاي مختلف بخصوص كشور هاي حوزه قفقاز و روسيه بودند
امكانات بلاقوه و بالفعل در كشور آذربايجان از جمله هزينه توليد مناسب ، هزينه انرژي معقول براي بخش صنعت ، تعهد كارگر براي كمك به توليد ، كمك هاي دولت در جهت صادرات وغيره باعث اين گرديده كه هرساله رشد اقتصادي در آذربايجان بخصوص در بخش صنعت و بخصوص در زمان بالا بودن قيمت نفت بالا رود
آذربايجان طي ده سال گذشته توانسته سطح رفاه اجتماعي را تغيير دهد و سطح ارتباطات تجاري خود با كشور هاي منطقه را بهبود بخشد
با توجه به سفر رئیس‌ جمهوری ایران به آذربایجان و تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی با این همسایه شمالی، برگزاری نمایشگاه ايران پروژه در مركز اكسپو سنتر باكو فرصت مغتنمی برای بخش خصوصی ایران بود تا فرصتها و ظرفیتهای حضور در آذربایجان را شناسایی کند و برای صادرات به این کشور برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشد.
در حاشیه نمایشگاه ايران پروژه بیزینس فروم ایران و آذربایجان نیز با محوریت نفت، گاز، پتروشیمی و ساختمان، صنعت برق و آب، صنعت غذا، صنعت خودرو، بانکداری، صنعت کشاورزی، تجهیزات پزشکی، حمل و نقل ریلی، گردشگری، توریسم درمانی و صنعت بیمه و غیره در محل هتل هيلتون باکو برگزار گرديد تا امکان مراودات و مبادلات میان تجار و بازرگانان ایران و آذربایجان بیش از پیش فراهم شود.
آذربایجان هم اکنون دوازدهمین کشور دریافت‌کننده محصولات صادراتی ایران است موضوعی که پیشتر سابقه نداشت.
در چهار ماهه نخست سال 1395، ایران 178 میلیون دلار صادرات به آذربایجان داشته است در حالی که در طول 12 ماه پارسال، در کل 232 میلیون دلار صادرات به این کشور از سوی ایران به ثبت رسید.
آذربایجان بیش از 9.7 میلیون نفر جمعیت دارد و در طی سال 2015، 10.5 میلیارد دلار واردات از کشورهای مختلف جهان داشته است که نشان می‌دهد ایران فرصت‌های بی‌شماری برای گرفتن بازار این کشور دارد.

و اما بعد
هنگام سپیده دم خروس سحری                 دانی که چرا همی کند نوحه گری؟
یعنی که :نمودنددرآیینه ی صبح               کز عمر شبی گذشت و تو بی خبری!
روزها در پی هم،سپری میشود،هرروز صبح که از خواب گران برمی خیزیم،و در سحرگاه ،بر شامگاه عمر نظاره می افکنیم.خواهیم دید،که عمر گران مایه را چگونه صرف کرده ایم.
و خانیمان را در سیل گاه حادثه، چگونه بنا نهاده ،و بروجود تعلق دنیوی،تکیه داده ایم .
این کالبد،پر از چرک و خون را چنان آراسته که در باورمان روح معنای آن را ،کم کرده ایم و هرروز در دغدغه بهتر زیستن به پرتگاه تباهی و گناه نزدیک میگردیم.
تعلقات رنگارنگ دنیا مارا از اهداف مان دور ساخته است. و بسان عنکبوتی هستیم که تار برخود پیچیده ایم و بر دام خود بنشسته ایم.
اما باید رفت روزی خواهد آمد که هر کداممان باید از جسم رها شده و بر عالم بالا سیر نماییم. و آن روز چه نزدیک است و چه خوش بهاریست برای عاشقان لقاء ا... که خود گفته اند:
ای خوش آنروز که پرواز کنم بردوست             به هوای سرکویش پروبالی بزنم 
آری رسیدن به مطلق هستی و نه از برای مزد اعمال و گرفتن بهشت،بلکه رسیدن به لقاء ا... که همان قرب الهی ست.
         بهشت، ار بدهندم، کجا کنم قبول                    که وصل دوست به است از بهشت ،درنظرم
خدایا دست نیاز بسوی تو دراز میکنیم.
توفریاد رس بی پناهان و از راه ماندگان ،امید دل امیدواران و منتهای آرزوی عارفان.
خدایا، ما در زمانه ای زاده شده و زندگی میکنیم،که له تعبیر امام صادق(ع) حق و باطل در هم آمیخته شده،تا آنجا که حتی شیعیان واقعی در چنان حالتی به سر میبرند که صبح بر دین محمد(ص) بوده وشب هنگام از دین محمد(ص) خارج می شوند و یا آنکه شب بر دین محمد(ص) بوده و صبحگاه از دین محمد (ص) خارج میشوند.
چه باید کرد چه باید جست و به کدامین راه باید رفت.
ساقی ،گل و سیزه بس طربناک شده است          دریاب که هفته دیگر خاک شده است 
        می نوش و گلی بچین که تا در نگری              گل خاک شده است و سبزه خاشاک شده است
و چه خوش گفت خواجه شیراز آن لسان الغیب که :
نیست کس را کرم و وقت طرب می گذرد       چاره آنست که سجاده به می بفروشیم  
پس بایستی این نفس را غنیمت بشماریم و در یابیم که خیام گفته است :
از منزل کفر تا به دین یک نفس است            وز عالم شک تا به یقین یک نفس است
این یک نفس عزیز را خوش می دار            کز حاصل عمر ما همین یک نفس است
و همین است که ائمه معصومین ما فرموده اند:
((یک ساعت تفکر واقعی در خویشتن بهتر از هفتاد سال عبادت است.))
راه رستگاری قیامت پیش روی شما و مرگ در پشت سر شما را می راند سبکبار شوید تا برسید ،همانا آنان که رفتند در انتظار رسیدن شمایند.








 

اطلاعات تماس

  • آدرس : تهران بزرگراه فتح (جاده قديم کرج) ، سه راه شهريار ، جاده شهريار ، نرسيده به سعيد آباد ، شهرک صنعتي گلگون ، بلوار ميلاد جنوبي ، پلاک 14
    تلفن:02165611247-02165611248
    تلفن همراه:09120712724
    پست الکترونيک : info@niamsh.com